Witaj na blogu AR Argos. W tym miejscu publikujemy nasze notki i przemyślenia związane z tworzeniem larpów i form pokrewnych. Zapraszamy do lektury i dyskusji.

Polish (Poland)English (United Kingdom)


Larpy Argos

Dogma 99 - let's do it.
Written by Kamil   
Thursday, 24 May 2012 23:07
There are no translations available.


Larp "Chaos in the PRL" , autorstwa niżej podpisanego, odbędzie się w ramach konwnetu Hardkon , na początku lipca tego roku. Będzie pierwszym (?) larpem w kraju, realizowanym wg. manifestu "Dogma 99".
Read more...
 
Dziki Kon nadchodzi
Written by Kamil   
Thursday, 26 April 2012 22:40
There are no translations available.

Wygląda na to, że mamy pierwszą(?) jaskółkę larpowego trendu, który w krajach larpoworozwinietych jest już dobrze zadomowiony. W drugiej części majowego długiego weekendu, w okolicach Przemyśla odbędzie się Dziki Kon .
Read more...
 
Nieliniowa larpów dynamika Cz. 1
Written by Kamil   
Sunday, 11 March 2012 01:33
There are no translations available.

fraktal Niniejszy artykuł jest próbą zastosowania do larpów teorii chaosu. Nie unikniemy niestety piętrowych metafor i przydługich wywodów. Możliwe jednak że zaprezentowany tu sposób myślenia o scenariuszu okaże się przydatny w praktyce. Jeśli nie, kolejne kilka stron dziwnego tekstu światu nie zaszkodzą :-)

Read more...
 
DKWDDK - larpy bez mechaniki
There are no translations available.

Minimalistyczne podejście do mechaniki gry - można, nieco uproszczając, powiedzieć: grę bez mechaniki, zastosowaliśmy już w praktyce. Pomysł ten początkowo wzbudzał nieco kontrowersji, chociaż na przykład w Niemczech takie podejście, zwane DKWDDK (du kannst, was du darstellen kannst) to nic nowego.
Read more...
 
Eragon a świat orkonowy, czyli o parafernaliach
Written by Fulko   
Thursday, 16 February 2012 18:37
There are no translations available.

Na ostatnim Puckonie w Helu widziałem plakat reklamujący tegoroczny Orkon. Plakat opatrzony był hasłem brzmiącym: „nowy, lepszy świat”.  Na pierwszy rzut oka wydało mi się ono zaskakujące: dlaczego właściwie świat gry miałby być tym, co warto podkreślać w jej reklamie? W gruncie rzeczy nie pownieniem był się dziwić, o czym przekonała mnie pewna recenzja.

Read more...
 
Po Koli - czas na dyskusje.
Written by Kamil   
Sunday, 05 February 2012 23:33
There are no translations available.

I stało się, pierwszą polską konferencję poświęconą larpom mamy za sobą. Kola , zorganizowana przez stowarzyszenie Wielosfer odbyła się w dniach 14-15 stycznie we Wrocławiu. Myślę że wydarzenie było przełomowe dla polskiego larpingu z przynajmniej kilku względów. Najważniejszym z nich jest chyba masowe dojście do wniosku że twórców larpów w tym kraju trochę jest, potrafią ze soną rozmawiać, i mają sobie coś do przekazania. Konferencja zaowocowała też pierwszą publikacją larpową .

Oddawszy honory historycznemu aspektowi wydarzenia oraz publikacji, możemy wreszcie rzucić się do dyskusji, polemiki i recenzowania zawartych w niej materiałów. Zaczynajmy więc!
Read more...
 
Zagrajmy bez mechaniki
There are no translations available.

W publikacji pierwszej Konferencji Larpowej Kola ukazał się tekst "Zagrajmy bez mechaniki" Fulka, przedstawiający postulowane przez nas podejście do larpów.
Read more...
 
Quantum onthology of larp scenario
Written by Kamil   
Wednesday, 18 January 2012 21:43

After writing few larps probably every larpwriters is developing his methodology of this process. Basing on our experience we did created coherent informational model of larp diegesis. It was done not oly for research purposes. This approach is making writing a larp much faster and is significantly reucing the number of bugs in handouts.


Quantum onthology of larp diegesis - presentation
 
Jeszcze o DKWDDK
Written by Fulko   
Thursday, 15 December 2011 12:53
There are no translations available.

Naniosłem właśnie dwie poprawki do tekstu o LARP-owaniu "bez mechaniki": po pierwsze, o tym, że określenie "bez mechaniki" jest oczywiście pewnym uproszczeniem; po drugie, że opisując rzecz jako nową mam na myśli kontekst polskich LARP-ów fantasy (w każdym razie tych najpopularniejszych).

Obie poprawki inspirowane dyskusją na forum Oldtownu. (NB. gdzie jedynie z rzadka lurkuję, bo jakoś nigdy nie miałem okazji porządnie pograć w post-apo; może to dlatego, że jedyna rzecz w tym klimacie, jaką czytałem to Co każdy obywatel o powszechnej obronności wiedzieć powinien i co dla niej czynić ;-).)

 
Xоть одним глазком на такую игру глянуть
Written by Fulko   
Monday, 05 December 2011 17:29
There are no translations available.

Swego czasu na polskich forach LARP-owych i pokrewnych krążyły ładne zdjęcia z rosyjskiej imprezy w klimatach falloutowych, opatrzone komentarzami w duchu "oj zagranico to potrafią, a u nas LARP-y to bida i bezsęsu". Tym bardziej mnie ucieszył mail od graczy z Rosji, którzy oglądają u siebie zdjęcia z Geas (i chyba im się podoba, choć nic nie wiem o tym, żebyśmy planowali grę w klimatach GRR Martina ;-)).

 
Jak wyglądałaby larpowa wersja Titanica?
Written by Kamil   
Sunday, 04 December 2011 22:52
There are no translations available.

Inspirowany tym oraz tym artykułem zacząłem się zastanawiać – jak wyglądałaby larpowa interpretacja historii o wielkim okręcie w wykonaniu polskich twórców? Poniżej znajdzicie wynik tych rozważań. Wpis ma oczywiście charakter humorystyczny, no offense intended :)

Read more...
 
Gra Miłości - jak wyszło?
Written by Kamil   
Tuesday, 01 November 2011 23:42
There are no translations available.

Geas: Burgkon już za nami. Na tej imprezie zastosowaliśmy kilka nowych (przynajmniej dla nas :) ) larpowych rozwiązań. Jednym z nich była "mechanika seksu" - umowny sposób odgrywania intymnych zbliżeń oraz oznaczania dziewictwa żeńskich postaci. Streszczając - zbliżenie odgrywane było za pomocą masowania partnera po głowie. Dziewictwo postaci oznaczaliśmy zaś czerwoną podwiązką noszoną przez uczestniczkę, traconą gdy... dochodziło do tracenia :-) . Zaznaczyć warto że oprócz zasady (czy też meta-zasady) "no pain", określającej dopuszczalny poziom interakcji, były to jedyne uregulowania akcji graczy - larp był bowiem pozbawiony "konwencjonalnej" mechaniki.
Na pewien czas przed grą przedstawiliśmy tą koncepcję kilku polskim środowiskom związanym z larpami w celu poznania feedbacku. Pomysł spowodował pewne kontrowersje. Oprócz głosów radosnej aprobaty, spotkaliśmy się z dwoma rodzajami obaw.

Read more...
 
Bez mechaniki da radę
Written by Fulko   
Sunday, 30 October 2011 21:04
There are no translations available.

Dwa tygodnie temu na Burgkonie zastosowaliśmy minimalistyczne podejście do mechaniki gry -- można, nieco uproszczając, powiedzieć: grę bez mechaniki. Pomysł ten początkowo wzbudzał nieco kontrowersji, chociaż na przykład w Niemczech takie podejście, zwane DKWDDK (du kannst, was du darstellen kannst) to nic nowego.

W praniu, to jest na Burgkonie -- LARP-ie low fantasy średniej wielkości -- podejście to się sprawdziło. Dzięki znakomitej postawie graczy gra przebiegła płynnie i -- o ile wiem -- trudności z mechaniką (czy też jej brakiem) nie było. Warto dodać, że choć grało wielu wyjadaczy (i wyjadaczek) z kilkunastoletnim doświadczeniem LARPowym, to było też kilka osób zupełnie początkujących. Od jednego z uczestników usłyszałem nawet, że zechce zastosować podobne podejście na organizowanej przez siebie grze w przyszłym roku.

W związku z tym zebrałem ogólne zarysy tego minimalistycznego podejścia do mechaniki gry w krótkim tekście odnoszącym się zwłaszcza do LARP-ów fantasy.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 Next > End >>

Page 3 of 4

Zostańmy w kontakcie!

  • Profil Akademii Argos na Facebooku
  • larpowy kanał Argos w Youtube