Larp design

Artykuły o projektowaniu larpów

Polish (Poland)English (United Kingdom)


Larpy Argos

Design
Using Power Fantasy for Good

Kamil's article about concept of power fantasy, and its presence in larps was published on Lizzy Stark's blog, Leaving Mundania.

 
Magia godna wiary

magia na larpachWszechobecna w fantastyce magia jest przedstawiana na różne sposoby, co dziedziczone jest przez larpy i gry RPG. W tym artykule poszukamy sposobów na uczynienie magii występującej w naszych grach bardziej emocjonującej, przekonującej, a jeżeli to możliwe – wiarygodnej. Innymi słowy, poszukamy sposobów odejścia od magii jako technologio-podobnej metody wpływu na rzeczywistość (np. poprzez przyzywanie „nawałnicy błyskawic seryjnych”), czy zestawu supermocy którymi obdarzeni są komiksowi bohaterowie. Owszem, takie rozumienie magii występuje w kanonicznych dziełach na których fantastyka jest oparta (jak cudowne cechy rycerzy z Mabinogionu), ale nie to jest powodem dla którego „opowieści o wróżkach” z taką mocą oddziałują na wyobraźnię czytelników.

 

Więcej…
 
Larp nie jest gatunkiem literackim

Czy miałeś kiedyś pomysł na porywająca, zaskakującą historię? Fabułę tak dobrą, że zrobiony na jej podstawie film byłby kinowym hitem? Świetnie. Nie rób na jej podstawie larpa.

Więcej…
 
Achievement unlocked

Pewne rozwiązanie zastosowane na larpie "Saga o Ulvedalen" przez Dorotę Kalinę Trojanowską to perełka, którą warto pokazać szerzej. Prosta, pomaga uniknąć uniknąć poważnej bolączki larpów "przechadzankowych" i jeszcze daje dodatkowy fun uczestnikom. Oto lista achievek - możliwych do zrealizowania celów każdej postaci.

Więcej…
 
Dajemy wam przemoc - prezentacja

Prezentacja - case study projektu "Fight Club", larpowej przemocy bez umowności, zaprezentowana na Koli 2015, dostępna jest tutaj.

 
Dajemy wam przemoc

Od zrywania pasków z folii samoprzylepnej do pełnokontaktowej walki na oczach gawiedzi. Ten artykuł to case study projektów „Fight Club”[1] oraz „Fight Night”[2], opisuje ich koncepcje, przebieg, wyciągnięte wnioski. Na powstanie tych eventów i przyjęcie ich, dość radykalnej, koncepcji, złożyły się obserwacje i doświadczenia z larpów dalece wcześniejszych. W celu nakreślenia pełnego obrazu projektu, w tym artykule opisano również rodowód przeprowadzonych gier.




Więcej…
 
Mind Sandbox

W tym artykule chciałem podzielić się koncepcją larpowego designu, która wyklarowała się po larpie Geas: Pielgrzymka. Najpewniej znajdziemy dotychczasowe realizacje gier które się z tą koncepcją przynajmniej częściowo pokrywają. Stanowi ona pewne rozwinięcie idei 360 stopniowej iluzji, czy high definition larping, skupiającą się nie tyle na tym, co dzieje się w samej grze, ale na tym, jak konstruowane jest przez graczy wyobrażenie diegezy larpa poza zakresem ich obserwacji. Mind Sandbox nie jest więc oryginalną metodyką, powinien być traktowany jako pewien typ designu larpa.

Więcej…
 
Niech rytuał się rozpocznie

Kilka przemyśleń o istotności początkowych momentów larpa dla głębokości osiąganej immersji i wskazówek jak ten efekt spotęgować.

Więcej…
 
Poetyka larpów knujnych

Larp polityczny jest gatunkiem bardzo popularnym. Świadczy o tym chociaż fakt że motyw „umarł król, niech żyje król” został uznany za jeden z najbardziej sztampowych, próbie przełamania jego miałkości poświęcono pierwszy konkurs Larpy Najwyższych Lotów. Nie da się ukryć że larpy polityczne są najczęściej słabe. W jaki sposób to zmienić?

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 3

Zostańmy w kontakcie!

  • Profil Akademii Argos na Facebooku
  • larpowy kanał Argos w Youtube