Witaj na blogu AR Argos. W tym miejscu publikujemy nasze notki i przemyślenia związane z tworzeniem larpów i form pokrewnych. Zapraszamy do lektury i dyskusji.

Polish (Poland)English (United Kingdom)


Larpy Argos

Titanic 2014 i pół

Na kolejny odcinek czekaliśmy dłużej, niż należało. Patrząc na długość wpisu, można zrozumieć dlaczego - larpowych twórców którym warto poświęcić wzmiankę jest z roku na rok więcej. Tym razem opisujemy jak wyglądałaby larpowa wersja Titanica w realizacji niekjtórych larpiarzy, na podstawie ich dorobku z 2014ego i połowy 2015ego roku. Dla nowych w temacie - poprzednie wersje są tutaj i tutaj.

Więcej…
 
Mind Sandbox

W tym artykule chciałem podzielić się koncepcją larpowego designu, która wyklarowała się po larpie Geas: Pielgrzymka. Najpewniej znajdziemy dotychczasowe realizacje gier które się z tą koncepcją przynajmniej częściowo pokrywają. Stanowi ona pewne rozwinięcie idei 360 stopniowej iluzji, czy high definition larping, skupiającą się nie tyle na tym, co dzieje się w samej grze, ale na tym, jak konstruowane jest przez graczy wyobrażenie diegezy larpa poza zakresem ich obserwacji. Mind Sandbox nie jest więc oryginalną metodyką, powinien być traktowany jako pewien typ designu larpa.

Więcej…
 
College of Wizardry - recenzja Agnieszki Rogowskiej

College of Wizardry College of Wizardry, powstały we współpracy polskiego Liveformu oraz duńskiego RollespilsFabrikken jest najbardziej znanym larpem na świecie. W jego drugiej edycji wzięła udział grupa polskich graczy, w tym Agnieszka "Plusz" Rogowska. Napisała ona recenzję tej gry, która nie tylko ocenia i prezentuje CoW, ale także dobrze prezentuje różnice kulturowe pomiędzy polskimi a nordyckimi larpowcami.

Więcej…
 
Niech rytuał się rozpocznie

Kilka przemyśleń o istotności początkowych momentów larpa dla głębokości osiąganej immersji i wskazówek jak ten efekt spotęgować.

Więcej…
 
Larp jako projekt
środa, 26 listopada 2014 00:00
Prezentacja Kamila Bartczaka ze szkolenia LubLarp 2014 na temat projektowego podejścia do organizacji larpa Plik pdf.
 
Manifest larpingu post-progresywnego

My, niżej podpisani twórcy, obserwując rozwój sztuki larpowej, a także czynnie w nim uczestnicząc, dostrzegamy, jak wiele zawdzięcza ona larpom progresywnym. Nie odrzucamy dorobku nordyckiej sceny larpowej, uznajemy wartość wypracowanych metod i rozwiązań, widzimy jednak, że nie są one pozbawione wad.

Więcej…
 
Poetyka larpów knujnych

Larp polityczny jest gatunkiem bardzo popularnym. Świadczy o tym chociaż fakt że motyw „umarł król, niech żyje król” został uznany za jeden z najbardziej sztampowych, próbie przełamania jego miałkości poświęcono pierwszy konkurs Larpy Najwyższych Lotów. Nie da się ukryć że larpy polityczne są najczęściej słabe. W jaki sposób to zmienić?

Więcej…
 
Gwałt na larpie dla opornych

W czasie niedawno minionym temat gwałtów w rpg i larpach został przewałkowany głośno i na wiele sposobów. Mieliśmy okazję się dowiedzieć że gwałty w grach fabularnych zdarzać się mogą, jak bronić się przed naruszającymi psychiczną strefę bezpieczeństwa zakusami mistrza gry, jak asertywnie komunikować że naprawdę, ale to naprawdę, nie ma się ochoty zostać zgwałconym. Z komunikacji tej wyłania się obraz motywu przemocy seksualnej wpychanej do gry jako pewien rodzaj natręctwa emgów, nie mającego znaczenia dla fabuły, stanowiący próbę taniego dostarczenia „mocniejszych wrażeń” - w najlepszym wypadku. Głosem, którego we wspomnianym dyskursie, zdaniem niżej podpisanego, brakowało, była próba odpowiedzi na pytanie „to jak gwałcić, żeby było dobrze?”. Jak wprowadzić przemoc lub wykorzystanie seksualne, do naszego larpa / sesji rpg, żeby dramaturgia i fabuła na tym zyskały, a współgracze zakończyli grę bez traumy? Próbą odpowiedzenia na to pytanie jest niniejszy artykulik.

 

Więcej…
 
LNL- recenzja recenzji

Jakoś tak się złożyło, że nie przepadam za ocenianiem cudzych larpów. Mimo iż uważam że bywa to słuszne i pożyteczne, rola recenzenta nigdy szczególnie mi nie leżała. Feedback, jeżeli jakiegoś larpopisarza interesuje, wolę przekazywać osobiście. Środowisko larpowe recenzentów jednak potrzebuje, sędziowie LNL i Złotych Masek robią zasadniczo dobrą robotę. Ostatnimi czasy czytając, czy otrzymując, larpowe recenzje odnoszę wrażenie, że ich jakość mogłaby ulec znaczącej poprawie. Napisałem więc recenzję otrzymanych recenzji larpa "Stypa"

Więcej…
 
Edytor larpów oparty o kwantową ontologię
Koncepcja kwantowej ontologii scenariusza larpa była już przez nas prezentowana, począwszy od konferencji Odraz 2011. W chwili obecnej pracujemy nad programem komputerowym pozwalającym w pełni wykorzystać zalety tego podejścia.
Więcej…
 
Fundraising dla twórców larpów
poniedziałek, 06 stycznia 2014 20:50
Prezentacja Aileen z konferencji KOLA 2014, zawierająca praktyczne rady na temat pozyskiwania dotacji ze środków publicznych na realizację projektów larpowych. Plik pdf.
 
Epifanie
Prezentacja z konferencji KOLA 2014 wprowadzająca pojęcie "epifanii" - krótkotrwałego ale mocnego wrażenia, odciskającego się mocno w wyobraźni gracza i warunki, jakie mogą uprawdopodobnić jego wywołanie u graczy. Plik pdf.
 
Logistyka larpowa
Prezentacja Idy Pawłowicz z konferencji KOLA 2014 omawiająca zagadnienia logistycznego przygotowania larpów, zwłaszcza większych gier wykorzystujących scenografię, charakteryzację itp. Plik pdf.
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 4

Zostańmy w kontakcie!

  • Profil Akademii Argos na Facebooku
  • larpowy kanał Argos w Youtube