Larp design

Artykuły o projektowaniu larpów

Polish (Poland)English (United Kingdom)


Larpy Argos

Bez mechaniki da radę
Wpisany przez Fulko   
niedziela, 30 października 2011 21:04

Dwa tygodnie temu na Burgkonie zastosowaliśmy minimalistyczne podejście do mechaniki gry -- można, nieco uproszczając, powiedzieć: grę bez mechaniki. Pomysł ten początkowo wzbudzał nieco kontrowersji, chociaż na przykład w Niemczech takie podejście, zwane DKWDDK (du kannst, was du darstellen kannst) to nic nowego.

W praniu, to jest na Burgkonie -- LARP-ie low fantasy średniej wielkości -- podejście to się sprawdziło. Dzięki znakomitej postawie graczy gra przebiegła płynnie i -- o ile wiem -- trudności z mechaniką (czy też jej brakiem) nie było. Warto dodać, że choć grało wielu wyjadaczy (i wyjadaczek) z kilkunastoletnim doświadczeniem LARPowym, to było też kilka osób zupełnie początkujących. Od jednego z uczestników usłyszałem nawet, że zechce zastosować podobne podejście na organizowanej przez siebie grze w przyszłym roku.

W związku z tym zebrałem ogólne zarysy tego minimalistycznego podejścia do mechaniki gry w krótkim tekście odnoszącym się zwłaszcza do LARP-ów fantasy.

 

Zostańmy w kontakcie!

  • Profil Akademii Argos na Facebooku
  • larpowy kanał Argos w Youtube