Larp design

Artykuły o projektowaniu larpów

Polish (Poland)English (United Kingdom)


Larpy Argos

DKWDDK - larpy bez mechaniki
Minimalistyczne podejście do mechaniki gry - można, nieco uproszczając, powiedzieć: grę bez mechaniki, zastosowaliśmy już w praktyce. Pomysł ten początkowo wzbudzał nieco kontrowersji, chociaż na przykład w Niemczech takie podejście, zwane DKWDDK (du kannst, was du darstellen kannst) to nic nowego. W praniu, to jest na imprezie Geas: Burgkon -- LARP-ie low fantasy średniej wielkości -- podejście to się sprawdziło. Dzięki znakomitej postawie graczy gra przebiegła płynnie i -- o ile wiemy -- trudności z mechaniką (czy też jej brakiem) nie było. Wiemy już o kolejnych środowiskach które planują realizować larpy w ten sposób. Ogólne zarysy tego minimalistycznego podejścia do mechaniki gry zawarte w krótkim tekście odnoszącym się zwłaszcza do LARP-ów fantasy.

"Zagrajmy bez mechaniki" - publikacja (PDF)
 

Zostańmy w kontakcie!

  • Profil Akademii Argos na Facebooku
  • larpowy kanał Argos w Youtube