Geas: Fires at Midnight
czwartek, 26 kwietnia 2018 13:34

Fires at Midnight jest grą o bólu i nadziei, o kajdanach i próbie wyłamania krat więzienia konwenansów i stereotypów. Jest ekstatycznym larpem w settingu magicznego średniowiecza, skupiającym się wokół tańca, zabawy i przekraczania ustalonych granic.


Zapraszamy do lektury Design Documentu:


Zależności, ograniczenia i powinności definiują Twoje miejsce w świecie. W Akcie Postnym ubierzesz je i ugniesz pod ich ciężarem. Ale i poczujesz bezpieczeństwo jakie zapewniają. W Akcie Karnawałowym na kilka godzin zanurzysz się w świecie, w którym ograniczenia nie obowiązują, a zależności wywrócone na lewą stronę. W tańcu i celebracji sprzeciwisz się wszystkiemu co cię uwierało. Poczujesz absolutną wolność i związany z nią chaos.


O świcie obie rzeczywistości znów się spotkają. Tylko jak będą wyglądały miesiące postu po karnawale?


Akt Postny, czyli ostatni wieczór przed Nocą Głupców. Sztywna i jasno określona, choć dająca pewien komfort, hierarchia obowiązuje w pełni. Podczas kolacji, mszy i innych aktywności, bogobojni mieszkańcy naszej krainy załatwiają ostatnie sprawy przed nadejściem karnawału. Ostatnie przestrogi, zapewnienia i obietnice. Z każdą minutą jednak zbliża się moment, w którym wszystko co nas wiąże zostanie zakwestionowane. Akt Karnawałowy, czyli wyczekiwana Noc Głupców. Mieszkańcy przebierają się w dawno przygotowane groteskowe kostiumy i w głośnym korowodzie ruszają nad jezioro, by tańczyć i bawić się do świtu. Żebrak jest królem, mnich – rozpustnikiem, prostytutka – zakonnicą. Obietnica braku jakichkolwiek konsekwencji zachęca do zrobienia wszystkiego, o czym się do tej pory cicho marzyło. Z każdą jednak minutą zbliża się świt, kiedy na powrót trzeba będzie ubrać pokutne szaty.


Zakończenie – Kiedy wreszcie spojrzycie w oczy swoich mężów i żon, dzieci i rodziców, panów i sług…. Czy jutro będzie takie samo?


Autorzy: Michał Grabowski, Annika Olejarz, Małgorzata Balicka, Leszek Phan, Kamil Bartczak, Patryk Faberski