Polish (Poland)English (United Kingdom)
Żyjący świat

Akcja larpa odbywa się w Znanym Świecie, uniwersum znanym z larpów GeasFantazjada. Uczestnicy wezmą w swoje ręce losy Miru - jednej z wielu antalijskich krain. Nasz larp daje graczom moc kształtowania nie tylko wydarzeń, w których biorą udział, ale również świata gry. Długi na trzydzieści kilka mil obszar ziemi nie stanie się ogniskiem ogólnoświatowego konfliktu, areną wielonarodowej bitwy czy miejscem otwarcia międzyplanarnego portalu.


W skali larpa gracze będą mieli jednak władzę nad losami Miru. To, by była możliwie szeroka i pełna jest głównym celem naszych starań jako twórców. Dalsza część dokumentu powie o tym więcej.

W grze jest kilka płaszczyzn, w których toczyć będzie się fabuła, tworzących symulacyjny aspekt larpa.

  • społeczna – postaci graczy reprezentować będą różne stany, z oddaniem feudalnych zależności. Gra będzie toczyła się w społecznościach najniższej skali – rodzinach. Twoja postać będzie miała rodziców, rodzeństwo, a może i małżonka i dzieci. Chcemy, byś poczuł się nie tylko aktorem w średniowiecznym settingu, ale częścią żyjącej krainy.
  • ekonomiczna – środki finansowe, dostępne dla danej postaci, zależeć będą od jej stanu posiadania: od tego czy ma dwie morgi pola czy cztery wsie. Każda osada, młyn, pole, widoczne na mapie Miru, będą miały swojego posiadacza. Zarządzanie ziemiami, napaść na sąsiada bądź utrzymanie pokoju – będą miały wpływ na majętność Twoją i Twoich poddanych.
  • polityczna – więzy hołdu lennego określają zobowiązania postaci, wyróżniają władców i poddanych. Uzyskanie jak najwięcej dla siebie lub osiągniecie wyższego celu metodami politycznymi będzie istotną warstwą gry dla części postaci. Tak, Mir po części będzie „larpem knujnym”. Dobrym larpem knujnym.
  • przygodowa – pomimo wszystkiego, nie zabraknie możliwości przeżycia przygody z bronią w dłoni.
  • intelektualno – duchowa. Wiara, nauka i sztuka będą obecne w grze i z całą pewnością nie ograniczone do roli ozdobnika. Idee mają wpływ na rzeczywistość, i nie inaczej jest w Mirze. Jeżeli poświęcisz się poznawaniu woli boga, konstruowaniu machin, tworzeniu muzyki czy magii, odciśnie to swoje piętno na tej krainie i jej mieszkańcach.